5 kroků pro lepší ranní vstávání

Ranní cvičení

Ruku na srdce, kdo má rád ranní vstávání? Já se pořád nějak nemůžu rozhodnout, jestli ano nebo ne. Mám to v takových vlnách. Jednou vstávám úplně v pohodě každý den, jindy mám chuť si pořádně polenošit. Zachumlaná pod dekou a znovu a znovu se nořit do snů. A je tedy fakt, že se v tom nějak nemůžu ustálit. Za dobu pozorování mého ranního vstávání jsem si sestavila několik kroků, které vím, že když dodržím, ranní vstávání je příjemnější. A o to tu jde. Zpříjemnit si začátek dne. Těchto 5 bodů mi neskutečně pomáhá pro lepší a rychlejší vstávání, tak se s vámi o ně podělím. 

Ale ještě než se vrhnete na návod, zkuste si udělat revizi vlastního ranního rituálu. Je to nesmírně, možná vesmírně důležité jak vstáváme. Stelete si postel? Dáváte si ranní sprchu? všechny tyto vaše ranní návyky ovlivňují váš život. Když budete mít ustláno, uklizeno jak v ložnici, tak na svém těle, budete mít i větší tendenci mít uklizeno v životě. Popřemýšlejte nad tím. Jde o to, kým chcete být. Ale teď pojďme podrobně ke zmíněným pěti bodům, které Vám pomohou k lepšímu rannímu vstávání.

1. Připravit si plán na další den večer 

Zní to trochu jako nuda, pro někoho až zbytečnost, ale pokud si večer předem sestavím, co budu zhruba druhý den dělat, vstává se mi lépe. Ale zjistila jsem, že potřebuju mít druhý den naplánovanou nějakou aktivitu, kterou ráda dělám. Třeba si řeknu, že druhý den půjdu běhat, nebo že si ráno zacvičím, než půjdu do práce. Pár kliků, dřepů, posilovačky na břicho. Jak jsem zjistila, je totiž důležité mít naplánovanou nějakou mě milou aktivitu a vizualizovat si pocit, který mi aktivita přináší. Vizualizace pocitu je důležitá, protože když pak ráno otevřu oči, vzpomenu si přesně na ten pocit, který mi daná aktivita přinese, těším se, až ji budu moci vykonat a vyskočím jak rybička.

2. Jak dostatek spánku ovlivňuje ranní vstávání

Jen vizualizace pocitu ale není všechno. Pokud totiž dostatečně nespím (pro mě okolo 6-7 hodin), můžu si vizualizovat co chci, ale tělo křičí: „Ještě ne, Lenko, ještě čerpáme energii na celý den“. A nevylezu ani za zlatý prase. Zároveň dostatek spánku má blahodárné účinky na pleť, protože ač v noci spíme, pleť pracuje, uklízí, tvoří kolagen a elasten, pleť je ráno hezky odpočatá a vypadá mladistvěji, než když spím mnohem méně. 

3. Zima v ložnici pro kvalitní spánek

Kamarádky se baví

Velice důležitá je kvalita spánku. Když se v noci často budím, spánek není kvalitní a ráno si připadám, jak když jsem nespala ani minutu. Co mě osobně často v noci budí je teplo. Pokud mám v ložnici příliš velké teplo, zahřívá se mi organismus a většinou se mi zdají nějaké sny, až někdy i noční můry. Pokud mám ale v ložnici méně stupňů než v ostatních místnostech, večer si lehnu, zachumlám se, a spím jak dudek až do rána. V létě samozřejmě nadlidský výkon mít v ložnici menší teplotu než v ostatních místnostech, tak to alespoň řeším otevřeným oknem a místo klasické peřinky (i té letní) mám buď prostěradlo nebo jen povlečení na deku bez deky. Zase neusnu bez toho, aniž bych se mohla něčím přikrýt. A ještě jedna věc. Pro dámy velmi důležitá. Když je neúnosné vedro, nechcete se přikrýt, hoďte si alespoň cíp prostěradla přes bedra. Ochráníte tak důležité orgány. Ruce a nohy se o sebe postarají, ale v létě nikdo nechce prostydnout. Hlavně vy dámy, kdo jste náchylné na zdravotní problémy s močákem.

4. Budík každý den ve stejný čas – ano, i o víkendu

Retro budík

Nooo, toto je z těch mých bodů asi nejtěžší věc. Od malinka, kdy začneme chodit do školy a vnímáme rozdíl mezi všedním dnem a víkendem jsme zvyklí, že o víkendu se nemusí vstávat do školy a můžeme si přispat. Takže jeden vzorec chování, který si neseme od dětství.

Těžko se to prolomuje, těžko se v sobotu nebo v neděli vstává v 7.03 (ano, to je můj čas. V 7.00 vstává na světě už moc lidí, 7.03 si také „zaslouží“ aby někdo vstával), ale jde to. A uvědomte si, kolik pak máte o víkendu času na různé návštěvy farmářských trhů, výletů po naší krásné vlasti a dalších aktivit, které rádi děláte a nebo ještě nevíte, že je stihnete dělat :-). Za pokus to stojí, ne?

5. Ranní rituály pro lepší ranní vstávání

Pravidelnost v aktivitách, které ráno děláte vám přinese mír a harmonii do každého rána. Ať už snídáte doma, nebo po ránu běháte nebo cvičíte, dělejte to každý den stejně. Vaše tělo i mysl si na rutinu zvykne snadněji, protože budou vědět, co je čeká a přijde jim normální, že si ráno nazujete tenisky, nebo si jdete koupit čerstvou snídani. Nezapomínejte na ranní kosmetickou hygienu.

Tip na závěr

Nezapomínejte na pravidlo 21/90. Za 21 dní vaše tělo i mysl akceptuje nové zvyky, za 90 dní se z těchto nových zvyků stává nový životní styl. Kdo by nechtěl mít na tomto světě více času na zážitky s našimi blízkými? Máme jen jeden život, jen jeden „pokus“ si to tady užít a prožít. Nemrhejme tento čas špatným vstáváním. Žijme. 


Napsat komentář

Přidáno do košíku.
0 ks - 0,00 
preloader